piątek, 14 grudnia 2012

Idealny biszkopt, który zawsze się udaje

Właśnie w piekarniku piecze się biszkopt na "torcik alpejski", który niedługo zamieszczę na blogu:) Pomyślałam sobie, że podzielę się z Wami moim najlepszym przepisem na biszkopt.
Jeśli będziecie się trzymać przepisu, to gwarantuję, że biszkopt wyjdzie puszysty i (co najważniejsze - przynajmniej dla mnie) bez zakalca;)
Do podanego niżej przepisu możecie dodawać np.:
KAKAO


MAK


Możecie dodać cokolwiek chcecie:)
Oczywiście możecie zostawić go takim jakim jest w oryginalnym przepisie.
A także proporcjonalnie zmniejszać lub zwiększać składniki:)
A tu proszę przepis:

Składniki:
  • 5 jajek;
  • 1 szklanka cukru pudru;
  • 1 szklanka mąki pszennej;
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej;
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia.
Wykonanie:
Białka ubić ze szczyptą soli na sztywną pianę. Do białek dodawać stopniowo przesiany cukier, cały czas ubijając. Następnie dodawać po jednym żółtku. Wszystko miksować jeszcze kilka minut (im dłużej, tym lepiej). Mąki przesiać z proszkiem. Mikser odłożyć i mąki wsypać do masy jajecznej. Wszystko delikatnie wymieszać łyżką (nie mikserem!). Gdy składniki się połączą, wylać na blaszkę i piec w 170 st. C przez 20-25 minut.

Ostatnio brałam udział w konkursie na blogu "Mieszalnia smaków".
Trzeba było wysłać przepis na ciasto idealne do kawy:)
Ja wysłałam swój przepis na Malinową piankę na biszkopcie i wygrałam!:)
Moją nagrodą była książka "Domowe wypieki". Jest świetna! Jeśli macie okazję ją kupić, to nie zastanawiajcie się. Jest w niej 166 przepisów na ciasta z wykorzystaniem składników, do których każdy ma łatwy dostęp. Polecam.


4 komentarze:

  1. Gratuluję;) Z tej serii mam "Dania z drobiu" i też sobie ją cenię;)

    OdpowiedzUsuń
  2. A co to za apetyczne ciasto z kremem i czekoladą? Wygląda bosko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To śliwka w czekoladzie:) Tutaj znajdziesz przepis http://blog-babeczka.blogspot.com/2012/11/ciasto-sliwka-w-czekoladzie.html

      Usuń

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie komentarz:)