poniedziałek, 3 grudnia 2012

Ciasto Fantazja

JAK JUŻ MOŻE ZDĄŻYLIŚCIE ZAUWAŻYĆ, NA KONIEC KAŻDEGO MIESIĄCA ZAMIESZCZAM KRÓTKĄ NOTKĘ, JAKIE CIASTO W DANYM MIESIĄCU CIESZYŁO SIĘ NAJWIĘKSZĄ POPULARNOŚCIĄ:)
OTÓŻ W LISTOPADZIE BEZKONKURENCYJNY OKAZAŁ SIĘ PRZEPIS NA:
A TERAZ ZAPRASZAM PO MÓJ NAJNOWSZY PRZEPIS:




Przepis na to ciasto wymyśliłam sama, zresztą nie pierwszy raz na moim blogu;)
Kojarzycie ten owocowy kubeczek w jogurcie Fantazja? No więc ja zostałam obdarowana całym wiadereczkiem takich owoców w żelu:D
Ale musiałam się powstrzymywać, żeby nie zjeść owoców prosto z wiaderka:)
Postanowiłam, że zrobię jakieś ciasto i tak powstała Fantazja.
Porozglądajcie się trochę za wiśniami w żelu. W jakimś dobrym markecie lub w sklepie z artykułami pochodzenia niemieckiego. Warto!:)

Składniki:
  • 2 jajka;
  • 1 szklanka cukru;
  • mały jogurt naturalny;
  • 2 szklanki mąki;
  • 2 łyżki kakao;
  • 1/2 szklanki oleju;
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia;
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego;
  • mała śmietana kremówka;
  • 500 g owoców w żelu;
  • żelatyna.
Wykonanie:
Białka ubić na sztywną pianę, odstawić. Żółtka ubić z cukrami, dodać jogurt, olej, przesianą mąkę z proszkiem, kakao oraz dwie łyżki żelu z owoców. Wylać na tortownicę i piec 50 minut w 170 st. C.
Po wystygnięciu przekroić ciasto na pół i nasączyć ponczem (ja nasączyłam 1/3 szklanki wody+2 łyżki wódki). Rozpuścić dwie łyżki żelatyny i wmieszać je w owoce. Wylać na ciasto. Ubić śmietanę kremówkę. Polecam dodać do niej jakiś usztywniacz (śmietan-fix lub żelatynę), wylać na owoce. Przykryć blatem ciasta i wstawić do lodówki na godzinę.


Przepis bierze udział w akcji:

[KONKURS] Pora coś zjeść... na słodko i świątecznie!



1 komentarz:

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie komentarz:)