sobota, 3 stycznia 2015

Budyniowe muffinki




Te muffinki nie mają budyniowego nadzienia, lecz budyń w proszku został dodany do masy przed upieczeniem, co sprawia że muffinki mają rewelacyjną konsystencję! Nie są zbyt suche ani zbyt mokre - idealne. Kawałki czekolady są jak wisienka na torcie... ;)

Składniki:
  • 100 g budyniu w proszku;
  • 200 ml oleju;
  • 2 jajka;
  • 4 łyżki mleka;
  • 3/4 szklanki cukru;
  • 1/2 szklanki mąki pszennej;
  • 1 łyżka proszku do pieczenia;
  • 50 g mlecznej czekolady.
Wykonanie:
Czekoladę drobno pokroić. W jednej misce wymieszać mokre składniki (olej, jajka i mleko), a do drugiej miski przesiać mąkę z proszkiem i budyniem, dodać cukier. Następnie obydwie masy połączyć ze sobą, mieszając łyżką. Na końcu wsypać czekoladę i zamieszać. Ciasto przekładać do papilotek i piec około 20 minut w 180 st. C.

24 komentarze:

  1. My mamy ostatnio fazę muffinkową, ale z budyniu nigdy jeszcze nie robiliśmy, wiec przy następnej okazji zajrzę tutaj ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam do kliknięcia w kategorię "muffinki" - tam jeszcze więcej pomysłów :D

      Usuń
  2. A ja myślałam, że mają nadzienie budyniowe...;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie robiłam nigdy muffinek z dodatkiem budyniu do ciasta, ciekawy pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam, jestem pewna, że smakowały bajecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam. Właśnie zrobiłam babeczki i wyszły przepysznie-jednak zamiast urosnąć ładnie do góry zrobiły się z nich grzybki. Czy przyczyną tego może być mniejsza ilość budyniu (60g)? Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem co mogło być przyczyną ale na pewno nie jest to mniejsza ilość budyniu. I nie jest to nic złego, jeśli w środku były ładnie wypieczone :)

      Usuń
    2. tak samo :( a może za dużo tłuszczu? i jedna łyżeczka czy łyżka proszku do pieczenia?

      Usuń
  6. ooooooojjjjjjjjjjjj mniiiaaaaaaaaammmmm dzieciaki oszalały

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie upieklam pyszne rozplywaja się w ustach tylko zamiast czekolady dalam rodzynki

    OdpowiedzUsuń
  8. Muffinki bardzo smaczne. Ale mega słodkie. Następnym razem (a będzie następny) dodam 1/3 szkl. cukru. I wypróbuję z innymi smakami budyniu (teraz były ze śmietankowym).

    OdpowiedzUsuń
  9. Muffinki sa rzeczywiscie pyszne! Ja dodalam 2 opakowania budynii (2x40g) I troszeczke wiecej maki. Nastepnym razem tez dodam mniej cukru bo faktycznie as dosc slodkie, ale to moze dla tego ze budynie ktore dodalam byly z cukrem. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Proszku do pieczenia należy dać ŁYŻKĘ czy ŁYŻECZKĘ?

    OdpowiedzUsuń
  11. Zrobiłam dzisiaj te babeczki - szukałam prostego i smacznego przepisu - nie zawiodłam się. Babeczki smakowały przepysznie - w środku puszyste z chrupiącym wierzchem. Dziękuję za przepis :-) Następnym razem zrobię od razu z podwójnej ilości składników.

    OdpowiedzUsuń
  12. Zmniejszylam ilość cukru i użyłam budyniu czekoladowego (bez cukru) - wyszły rewelacyjne, wilgotne w środku i kruche na zewnątrz. Jedne z lepszych muffinow, jakie jadlam☺️

    OdpowiedzUsuń
  13. Robiłam je już kilka razy, w różnych wersjach i wariacjach, waniliowe z kawałkiem gruszki w środku, śmietankowe z kawałkiem czekolady i czekoladowe z bananowym farszem :-). Robi się je błyskawicznie i wychodzą za każdym razem :-).

    OdpowiedzUsuń
  14. Sa przepyszne 😊 chyba najlepsze z wszystkich babeczek jakie robilam

    OdpowiedzUsuń
  15. W sumie takich budyniowych muffinek jeszcze nie miałem okazji robić, ale widzę, że prezentują się całkiem fajnie. Ja także bardzo chwalę sobie babeczki czekoladowe z przepisu https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/przepis-na-babeczki-czekoladowe/ i w sumie za każdym razem wychodzą one idealnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sa przepyszne,ja zrobiłam z budyniem czekoladowym

      Usuń
  16. Zrobiłam i są przepyszne! Dałam troszkę mniej cukru niż w przepisie i są wyśmienite�� Polecam z całego serducha! ������

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie komentarz:)