niedziela, 15 grudnia 2013

Czekoladowy biszkopt z poziomkowym kremem i galaretką





Pamiętacie tą ostatnią straszną wichurę? :/ Brrr.. No więc w ten dzień postanowiłam, że zostaję w domu i robię coś dobrego na poprawę humoru. Koniecznie musiało być to letnie, owocowe ciasto. I tak padło na poziomki, które zamroziłam sobie latem. Nie ma to jak świeże, no ale to nic:)
Powstało bardzo proste, smaczne i niedrogie ciacho na poprawę humoru:)
Chociaż na chwilę można było zapomnieć o tej okropnej pogodzie.
No i zobaczcie tylko jakie słonko wyszło na drugi dzień:D 

Składniki:
BISZKOPT CZEKOLADOWY:
  • 4 jajka;
  • 3/4 szklanki mąki pszennej;
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej;
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia;
  • 3/4 szklanki cukru pudru;
  • 2 łyżki kakao.
KREM POZIOMKOWY:
  • 1 szklanka zmiksowanych poziomek;
  • 250 g serka mascarpone;
  • 2 łyżki cukru pudru.
PONADTO:
  • 2 dowolne galaretki.
Wykonanie:
BISZKOPT: Białka ubić ze szczyptą soli na sztywną pianę. Do białek dodawać stopniowo przesiany cukier, cały czas ubijając. Następnie dodawać po jednym żółtku. Wszystko miksować jeszcze kilka minut (im dłużej, tym lepiej). Mąki przesiać z proszkiem i kakao. Mikser odłożyć i mąki wsypać do masy jajecznej. Wszystko delikatnie wymieszać łyżką (nie mikserem!). Gdy składniki się połączą, wylać na blaszkę i piec w 170 st. C przez 30 minut. Po upieczeniu odłożyć biszkopt do przestygnięcia.
KREM POZIOMKOWY: Poziomki, serek i cukier ubijać razem przez kilka minut. Następnie wyłożyć na biszkopt.
Galaretkę przygotować według przepisu na opakowaniu i tężejącą wylać na ciasto. Wstawić do lodówki na 3 godziny.

8 komentarzy:

  1. Ciasto jest fantastyczne, odrobina lata zimową porą :) Pyszne i śliczne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  2. ale ładnie wygląda ! lubie ciasta z galaretkami : > a te malinki co jest na górze to pamiętam : D jeszcze były czarne i brudziły zęby : <

    OdpowiedzUsuń
  3. poziomkowy krem?! Brzmi jak marzenie.. <3

    OdpowiedzUsuń
  4. stęskniłam się za takimi letnimi wypiekami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Poziomkowy krem w zimie... też mi się zamarzył!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dwa razy musiałam przeczytać nazwę ciasta bo myślałam, że oczy mi szwankują...;)! Poziomkowe???? Jak możesz być tak okrutna ;)????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojjj... w takim razie obiecuję, że w najbliższym czasie ciast z owocami lata nie będzie ;))

      Usuń
  7. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie komentarz:)