wtorek, 31 grudnia 2013

Seromak





 To już ostatni przepis... w tym roku oczywiście :)
Seromak, czyli bardzo dobrany i smaczny duet:)
Robiłam i jadłam pierwszy raz.
I choć z przyjemnością sięgałam po to ciacho, to i tak wolę zwykły, tradycyjny makowiec:)

Składniki:
KRUCHY SPÓD:
  • 20 dag mąki;
  • 5 dag cukru;
  • 10 dag margaryny;
  • 3 łyżki kwaśnej śmietany;
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia.
MASA MAKOWA:
  • 800 g gotowej masy makowej;
  • 3 białka.
MASA SEROWA:
  • 800 g twarogu dwukrotnie zmielonego;
  • 1/2 szklanki mąki pszennej;
  • 1 szklanka cukru;
  • 1/3 szklanki oleju;
  • 3 żółtka;
  • 3 całe jajka;
  • 1 opakowanie cukru waniliowego.
PONADTO:
  • lukier do dekoracji.
Wykonanie:
KRUCHY SPÓD: Z podanych składników zagnieść ciasto. Wyłożyć nim średniej wielkości formę i podpiec przez 10 minut.
MASA MAKOWA: Białka ubić na sztywną pianę, dodać do maku i delikatnie wymieszać. Tak przygotowaną masę wylać na podpieczony spód.
MASA SEROWA: Białka całych jaj oddzielić od żółtek. Białka ubić na sztywno a pozostałe składniki zmiksować razem. Na końcu do masy serowej dodać białka i delikatnie wymieszać. Całość wyłożyć na masę makową i rozsmarować. Piec 40 minut w 180 st. C. Po upieczeniu i ostudzeniu ciasto udekorować lukrem.

Przepis bierze udział w akcji:

5 komentarzy:

  1. Uwielbiam sernik i kocham makowca. Ciasto stworzone dla mnie :)
    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne ciasto, bardzo lubię to połączenie, choć już dawno go nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne połączenie sernika z makowcem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne połączenie:) Chętnie spróbuję!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie komentarz:)