czwartek, 17 października 2013

Kompot z dyni




Najbardziej intensywny smak dyni poczujecie właśnie w takim wydaniu. I choć kompot wypijam ze smakiem, to kawałki dyni zjedzą tylko prawdziwi jej fani:) Ja do nich nie należę, preferuję takie smaki, w których dynię czuć tylko odrobinę. Ale jeśli Wam dynia niestraszna, to podaję przepis na ten słodziutki kompocik:)

Składniki:
  • 1/2 kg dyni (obranej i pokrojonej w kostkę);
  • 2 litry wody;
  • 1/2 szklanki cukru;
  • 1/2 łyżeczki kwasku cytrynowego.
Wykonanie:
Dynię wrzucić do gotującej się wody. Gotować około 5 minut, aż dynia zmięknie. Pod koniec gotowania dodać cukier i kwasek. Wymieszać do rozpuszczenia się cukru. Zdjąć z ognia. Można pić zarówno na ciepło jak i na zimno.

Przepis bierze udział w akcji:


7 komentarzy:

  1. Uwielbiam kompot z dyni, właśnie jutro będę go robiła ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawi mnie smak tego cuda. Zapisuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, no to mnie zaskoczyłaś. Wiedziałam, że z dyni można zrobić prawie wszystko, ale że kompot? No nieźle... teraz mnie będzie korciło żeby wypróbować :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Kompotu z dyni to ja jeszcze nie piłam! :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. to , to w ogóle możliwe? :D Ale suuper :D trochę wygląda ja z jabłek lub żółtych śliw, ale fajne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że tak :) aż się dziwię, że tak dużo osób nie znało wcześniej kompotu z dyni :D

      Usuń
  6. Jestem zaskoczona, że z dyni można zrobić kompot :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie komentarz:)