poniedziałek, 12 sierpnia 2013

Precle



Przepis na te precle wycięłam już jakiś czas temu z jakiejś gazetki.
Porażka... gdy zaczęłam je robić to nic nie chciało trzymać się kupy, gdyż w przepisie była prawie sama mąka (i parę łyżek mleka). Wątpiłam, że z tego coś wyjdzie i miałam rację...:/ Jednak kwaśna śmietana i masło uratowały sytuację:) W efekcie ciasto było gładkie i jednolite, a precle wyszły smaczne:)
Więc podaję Wam już zmodyfikowany przepis.
A że w preclach nie ma cukru - to możecie je zajadać nawet z ulubioną wędlinką na śniadanie:)
Z podanego przepisu wyszło ponad 15 precli.

Składniki:
  • 1 kg mąki;
  • 4 żółtka;
  • szczypta soli;
  • 2 dag drożdży;
  • 1/2 kostki masła;
  • 1/2 szklanki mleka;
  • 3 łyżki kwaśnej śmietany.
Wykonanie:
Na stolnicę wsypać przesianą mąkę, żółtka, sól oraz masło. Dodać również rozpuszczone w ciepłym mleku drożdże. Ciasto zagniatać, dodając kwaśną śmietanę do momentu, aż ciasto stanie się jednolite. Z ciasta formować wałeczki i układać na blaszce w kształcie precla (pomagać sobie mąką, gdyby ciasto się kleiło). Precle piec ok. 40 minut w 170 st. C.

1 komentarz:

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie komentarz:)