wtorek, 26 listopada 2013

Chruściki drożdżowe






Baaardzo puszyste chruściki drożdżowe:) u mnie w domu goszczą dość często. Podaję Wam sprawdzony od lat przepis:)
Trochę przy nich pracy, ale efekt zadowoli każdego.

Składniki:
  • 1/2 kg mąki;
  • szczypta soli;
  • 2 łyżki cukru;
  • 50 g świeżych drożdży;
  • 1/3 kostki roztopionej margaryny;
  • 1 szklanka mleka;
  • 2 jajka.
PONADTO:
  • 1 i 1/2 litra oleju do smażenia;
  • cukier puder do posypania.
Wykonanie:
Drożdże pokruszyć, dodać 1 łyżkę cukru, 1 łyżkę mąki i 1/2 szklanki ciepłego mleka. Wymieszać i odstawić w ciepłe miejsce, aż masa podwoi swoją objętość. Jajka roztrzepać z 1 łyżką cukru i szczyptą soli. Do tego dodać resztę mąki oraz resztę mleka. Na końcu wlać drożdże, roztopioną margarynę i całość dobrze wyrabiać (najlepiej 20 minut). Masę odstawić w ciepłe miejsce na 15 minut. Następnie ciasto wyłożyć na posypaną mąką stolnicę i rozwałkować na grubość ok 1,5 cm. Ciasto kroić ostrym nożem wzdłuż w paski (ok. 5 cm szerokości). Następnie te paski kroić ukośnie na mniejsze. Tak, żeby powstał nam romb o długości ok 10 cm. W środku rombu zrobić dziurkę nożem i przewlec jeden z rogów. Gotowe. Chruściki wrzucać na rozgrzany olej i smażyć do zarumienienia. Wykładać na ręcznik papierowy. Przed zjedzeniem posypać cukrem pudrem.


Przepis bierze udział w charytatywnej akcji:


Krótko o akcji:
Każdy z nas może być Superbohaterem. Wystarczy w dniach od 29 listopada do 1 grudnia 2013 roku przekazać część swoich zakupów wolontariuszom Banków Żywności w jednym z niemal 3500 sklepów spożywczych na terenie całego kraju. Podarowane produkty jeszcze przed Świętami Bożego Narodzenia zostaną przekazane osobom potrzebującym.

Pomagajmy! :)

33 komentarze:

  1. Ale pyszności! A i akcja bardzo szlachetna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Drożdżowych jeszcze nie robłam więc zapisuję przepis...:)!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszkowe przy tych drożdżowych się mogą schować :D

      Usuń
    2. zgadzam się:-) od zawsze robię tylko drożdżowe...:D

      Usuń
  3. Moja babcia robiła takie drożdżowe. Całkiem inny smak i struktura faworka!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam! Przepyszne.... od teraz to moje ulubione! Dziękuję za przepis :)! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. tych drożdży to chyba 5 dag, nie pół kilograma jak w przepisie???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He, oczywiście, że nie pół kilo ;) dziękuję za czujne oko

      Usuń
    2. 50 g = 5 dag czyli pół kostki drożdży :) w przepisie są podane odpowiednie proporcje ��

      Usuń
    3. Tak jest ok poł kilo to 500g

      Usuń
  6. A ja mam takie pytanie. Zabrałam się za robienie tychże chruścików, ale coś mi nie gra w przepisie . Na liście składników wpisana jest roztopiona margaryna, ale w sposobie przygotowania nie ma o niej wzmianki. Niepotrzebnie dodana do składników, czy pominięta później ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapomniałam o niej w sposobie wykonania. Już poprawione :)

      Usuń
  7. Ile będzie sztuk z tego ciasta ?

    OdpowiedzUsuń
  8. Chruściki bardzo pyszne ! Pysznie smakuje do gorącej kawy dla moich dzieci to czysta zabawa robić takie pyszności Polecam!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie dajemy całego jajka ,tylko żółtka .No a gdzie śmietana i łyżka spirytusu ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że dajemy całe jajka. Śmietana jest zbędna a spirytus można dodać. Dzięki niemu mniej tłuszczu wchłonie się w chruściki. Przepis jest sprawdzony od lat i nie potrzebuje żadnych zmian ;)

      Usuń
    2. Też robię podobnie,rzeczywiście do drożdżowych nie dajemy śmietany ,spirytus owszem daję ,chłoną mniej tłuszczu ,a co do jajek ,ja daję same żółtka i ucieram je z cukrem,ale można dać też i całe jajka .Jak dla mnie za dużo drożdży ,ja na 1kg mąki daję 60 g ,ale przepis ponoć jest stary a kiedyś była taka zasada że na 0,5 kg mąki 50 g drożdży ,ja daję mniej bo nie lubię czuć typowo drożdżowego samu ,a rosną pięknie

      Usuń
  10. Pyszne :) Polecam przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie dokończyłam mojego faworkowego dzieła. Przepis świetny. Bardzo smakowite :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mogę zamiast mleka dac wodę ?

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajny przepis I mało pracochlonny zniknęły szybko z talerza polecam

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajny przepis 😊
    Chryściki przepyszne wychodzą z tego przepisu 🙂

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajny przepis 😊
    Chruściki przepyszne wychodzą z tego przepisu 🙂

    OdpowiedzUsuń
  16. Właśnie skończyłam robić:-) Zjadłam chyba 10 sztuk takich gorących:-) Pyszności:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Zrobiłam wyszły pyszne i pulchne 😃

    OdpowiedzUsuń
  18. To bardzo dobry przepis, zawsze robię z niego chruściki 😊 tylko dodaję 3 łyżki cukru zamiast 2. Poza tym przepis jest prosty i przejrzysty, a chruściki wychodzą pulchne, moi synowie jedzą po 10 jednego dnia 😅

    OdpowiedzUsuń
  19. Maria Pawlina3 lutego 2023 03:03

    Chruściki przepyszne.Super przepis😋

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie komentarz:)