poniedziałek, 18 listopada 2013

Sernik na owocowym spodzie





No i znowu zaczyna się robienie zdjęć przy sztucznym świetle... no cóż, mam nadzieję, że chociaż takie Was zadowolą.
Przepraszam też, że tak mało przepisów dodaję w ostatnim czasie, ale nawał obowiązków mnie przytłoczył. Postaram się dodawać więcej przepisów.
Dzisiaj mam dla Was smakowity sernik na owocowym spodzie. Jedliście już taki? :) Jeśli nie, to czas to nadrobić!

Składniki:
KRUCHY SPÓD:
  • 15 dag mąki;
  • 5 dag cukru;
  • 10 dag masła;
  • 1 łyżka zimnej wody;
  • 1 żółtko.
WARSTWA OWOCOWA:
  • Słoiczek dowolnego dżemu;
  • puszka ananasów.
MASA SEROWA:
  • 3 łyżki stopionego masła;
  • 5 jajek;
  • 1 białko;
  • 3/4 szklanki cukru;
  • 1/2 kg zmielonego twarogu;
  • 1 budyń waniliowy;
  • skórka otarta z cytryny.
NA WIERZCH:
  • prażone migdały;
  • cukier puder.
Wykonanie:
KRUCHY SPÓD: Wszystkie składniki zagnieść ze sobą i wyłożyć ciastem małą blaszkę. Ponakłuwać widelcem. Spód podpiekać przez 15 minut w 180 st. C. Podpieczony spód wysmarować dżemem i posypać kawałkami ananasa. Odstawić.
MASA SEROWA: Żółtka jaj oddzielić od białek. Żółtka utrzeć z cukrem, twarogiem, budyniem, masłem i skórką cytrynową. Białka ubić na sztywną pianę i dodać do masy serowej. Całość delikatnie wymieszać i wylać na owocowy spód. Piec 45 minut w 180 st. C.
Ostudzony sernik posypać prażonymi na suchej patelni migdałami i cukrem pudrem.

Przepis bierze udział w akcji:


9 komentarzy:

  1. Ciasto wygląda po prostu bosko. Właśnie takie uwielbiam
    Zapraszam do polubienia mojego facebooka https://www.facebook.com/pysznosci.kociolek?ref=hl

    OdpowiedzUsuń
  2. ten spód zachwyca! Ciekawe jakby go zrobić ze świeżych? Ale i tak jestem zaaakochana, mmm :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nie jadłam, ale z największą przyjemnością bym spróbowała, bo kusi samym wyglądem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O mniam, coś cudownego :)
    Moje zdjęcia też cierpią z powodu braku dziennego światła, wiem, o czym mówisz... Na szczęście już tylko kilka miesięcy do wiosny ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszny serniczek z takim owocowym dodatkiem :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny pomysł z tym owocowym spodem.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie komentarz:)