sobota, 16 lutego 2013

Placek serowy





Placek serowy to nie jest zwykły sernik. Ma bardzo miękką i puszystą, prawie kremową konsystencję, ale w smaku nie przypomina sernika. Trudno opisać ten smak, dlatego polecam go wykonać samemu:) Nie jest to przepis trudny ani zbyt kosztowny, ale bardzo smaczny.
Nie wiem jak Wy, ale ja się właśnie rozkoszuję feriami i dlatego mam w weekendy więcej czasu na pieczenie:)

Składniki:
MASA SEROWA:
  • 25 dag twarogu trzykrotnie zmielonego;
  • 2 szklanki mąki;
  • 20 dag masła;
  • 1 szklanka cukru;
  • mały kubeczek kwaśnej śmietany;
  • 3 jajka;
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia;
  • spora garść rodzynek.
POLEWA:
  • 1/3 szklanki ulubionej konfitury;
  • 1 łyżka dowolnego alkoholu.
Wykonanie:
MASA SEROWA: Rodzynki zalać gorącą wodą i odstawić. Masło utrzeć z cukrem na puszystą masę. Dodawać jajka, ser i śmietanę. Gdy masa będzie już kremowa, dodać przesianą mąkę z proszkiem i wymieszać szpatułką do połączenia składników. Rodzynki odsączyć i dodać do ciasta. Wymieszać. Ciasto wylać do tortownicy i piec ok. 50 minut w 170 st. C.
POLEWA: Konfiturę rozpuścić w garnuszku, żeby była rzadka. Dodać alkohol i wymieszać. Zdjąć z ognia. Tę polewę przygotowujemy chwilę przed wyjęciem placka z piekarnika i ciepłą polewą dekorujemy gorące ciasto.


Przepis bierze udział w akcji:


7 komentarzy:

  1. Bardzo zaciekawił mnie ten przepis, uwielbiam serniki więc chętnie wypróbuję taką odmienioną formę :) No i zachwyca wysokością, aż chce się wcinać :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda smacznie. Chętnie bym spróbowała;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaaaki wspaniały.. i ta polewa !! Od razu nabrałam na niego ochoty. pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za miłe komentarze i pozdrawiam cieplutko!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zaciekawiłaś mnie, wypróbuję z pewnością, bo wygląda cudnie :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie komentarz:)