poniedziałek, 18 sierpnia 2014

Serowy domek







Klasyka :) w moim domu gości często.
Ten sernik to smak mojego dzieciństwa.
I choć może wydawać się trudny w wykonaniu, to wcale taki nie jest!
Zapewne większość z Was zna już ten przepis :)
No i jest mała nowość na blogu :) Od dziś pod przepisami znajdziecie ramkę, w której będą zawarte "dobre rady" dotyczące przepisu :) Ta ramka powstała dlatego, że często mam różne uwagi/sugestie do jakiegoś ciasta ale nie wiedziałam gdzie je umieścić. 
Uważacie, że taka ramka to dobry pomysł? 

Składniki:
MASA SEROWA:
  • 70 dag twarogu dwukrotnie mielonego;
  • 1 kostka masła;
  • 1 szklanka cukru;
  • 3 łyżki kakao;
  • opakowanie cukru waniliowego.
POLEWA CZEKOLADOWA:
  • 100 g mlecznej czekolady;
  • 100 g gorzkiej czekolady;
  • 3 łyżki masła;
  • 3 łyżki mleka.
PONADTO:
  • 6 opakowań herbatników.
Wykonanie:
MASA SEROWA: Miękkie masło zmiksować z cukrami. Dodać twaróg, zmiksować. Masę podzielić na dwie równe części. Do jednej dodać kakao, zmiksować.
SKŁADANIE CIASTA:

1. Na folii aluminiowej ułożyć herbatniki (tak jak na zdjęciu):



2. Na herbatniki wyłożyć 1/2 białej masy:


3. Ułożyć koleją warstwę herbatników:


4. Na herbatniki wyłożyć 1/2 masy kakaowej:


5. Ciasto dobrze złapać za obydwie strony i razem ze złotkiem złożyć:


6. Delikatnie podociskać całość:


7. Całe ciasto zawinąć szczelnie w złotko i wstawić do lodówki:


8. Tak samo postąpić z pozostałą masą. W ten sposób powstaną nam dwa domki:


9. Domki chłodzić w lodówce przez 2 godziny.

POLEWA CZEKOLADOWA: Wszystkie składniki na polewę roztopić w kąpieli wodnej. Wyjąć domki z lodówki, odwinąć delikatnie ze złotka i oblać polewą (na spodzie można zostawić złotko). Wstawić do lodówki na co najmniej godzinę.

7 komentarzy:

  1. Wspaniały smak i cudowny wygląd :) Uwielbiam !

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda uroczo :) Jadłam kiedyś to ciasto u znajomych i bardzo mi smakowało :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To jest dla mnie smak dzieciństwa, uwielbiałam ten domek. Wygląda pieknie

    OdpowiedzUsuń
  4. O losie... rzeczywiście smak dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny wyszedł ci ten domek, bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super przepis, właśnie przed chwilą zrobiłam drugi raz. Poprzedni domek rodzinka pochłonęła w mgnieniu oka ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czasami na białej masie układam 3 paski czerwonej galaretki, a na kakaowej 1 na środku. Dodatkowa praca, ale bardzo ładnie wygląda.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie komentarz:)